4.9.09

TGIF

Efter en ansträngande vecka har jag nu vilat ut mig en del. Jag har gått och lagt mig flera kvällar vid 21.00 vilket antagligen har hjälpt mig att komma upp på benen igen! Har även pratat med läkaren- det visar sig inte vara Graves sjukdom men något snarlikt! Symptomen stämmer in nästan helt och hållet men det verkar vara en inflammation i sköldkörteln. Denna inflammation kan tydligen även orsaka lätt depression- säger absolut inte att jag är deprimerad dock känner jag mig snarare utmattad med stort U!


Har ägnat denna veckan åt att enbart göra det jag känner inte tar på mina krafter ( och då räcker det med att umgås med Elise en timma så är krafterna slut- hon är inne i den värsta trotsperioden ever just nu!!!!) och har bara umgåtts med barnen. Skönt på ett sätt men jag känner ändå att stressen ligger inom mig- att jag vill så mycket mer. Den där känslan med en ängel på ena axeln och en djävul på den andra... känner mig som en sann tecknad figur just nu! Jag bara flyter med i vardagen, försöker skaffa oss lite rutiner, och försöker att pyssla lite när barnen gått till sängs.



Såhär ser det ut när våra barn sover middag hemma- Elise har fått för sig att hon ska sova i Johans gamla Emmaljungasulky mitt på dagen. Hon sover mycket längre i den så jag bockar och bugar!


Och lilleman ligger lugnt och snusar i sin växasäng. Ska byta till den orange spjälsängen i helgen innan det händer en olycka. Skär i mitt hjärta att ställa undan denna fina säng i ett år...BUHUUUU
Här är dagens aktivitet i köket idag. Baka med en 2,5-åring är inte världens enklaste! Bildbevis!



Elise i full fräs i köket... hon gjorde en halv sats medan mamma gjorde en hel... Allt skulle hon ha i miniatyr. Har dock plockat med mig hennes visp till skyltningen på Formargruppen.


Elise tillverkar gunghästchokladkakor med pärlsocker medan mamma ägnar sig åt att göra Alvar Aalto chokladkakor- man måste baka med stil ;D


Denna vecka har jag hunnit med att måla en byrå jag fyndade på Blocket röd. Denna ska även få en del teckningar på sig sen när Posca pennornan anländer. Tror det blir svart/vita teckningar...

Håller nu på att flytta väggkurbitsen bort till TV väggen. Detta tar TID- måste ta vattenpasset vid varje ny linje!!! Ska göra klart det ikväll. Detta för att äntligen kunna sätta upp den röda Pilasterhyllan (kopian dessvärre) på kurbitsväggen så att detta jädrans bredbandstrassel med tillhörande telefoner och sladdar får en evig plats! Tror jag skall tillverka en låda där jag skall gömma detta i! Bara att fixa hål där bak antar jag!

Nu är det slut på veckan- det är dags för fredagsmyyyyyyys (så sjunger Johans elever varje fredag! Vad härligt!)


KRAMAR och trevlig helg allesammans


// klara

1 comment:

Skont Hemma said...

Åh vilka härliga bilder.