24.11.09

to dagis or not to dagis

Detta eviga ledsna tillstånd som Elise går in i så fort hon komer på att hon ska gå på dagis. Det är som om hela hennes värld rasar samman. Det är det första hon säger varje morgon och då är " jag inte gå dagis". Men efter samtal med dagis har vi ju alla kommit fram till att hon är ju smart- självklart vet hon att jag kan ge vika då och ha henne hemma. Dessutom har jag jort det nu flera dagar för jag tycker så otroligt synd om henne.
Men idag tar vi nya tag, jag som var inne på igår att strunta i dagis helt och hållet fram till jul. Vi kommer att ha besök och då vill ju Ellen träffa Elise osv...

Kom väl fram till at vi provar idag och ser hur det går, så tar vi nya tag efter jul då hon börjar på ny avdelning. Hon måste ju få ett bra avslut var väl det gemensamma vi kom fram till.

Håll tummarna!!!!

/ klara

No comments: