7.2.11

Circus Ripus - a start


Sanders överkast är nu färdigt men kuddarna är inte ens påbörjade. Garderobsdörrarna hanns dock målas i helgen. Nu är det tavelfärg som gäller och nu skall det inhandlas lite kritor så barnen får en målningsoas.


Ett gammalt spel som heter "Femspelet". Man kastar på något sätt 5-kronor som skall landa på de olika rutorna... fråga inte mig- jag tycker skivan är otroligt snygg, har haft den ett tag och den passar väl in i Cirkusandan!

Elise har äntligen fått sin stora rosett ovanför sin säng. Inspirerad av Isabelle Hallings barnprogram Fixa Rummet samt av hennes hemma hos reportage i Family Living. Elise hade bara bestämt sig att en sådan önskade hon sig. Hon var själv med och sydde den och nu skall även en gul up ovanför Sanders säng....

Detaljbild på rosetten i rött tyll...

Nu skall det lagas mat!

A start of making a circus theme in the kids' room. Cushions still on the way though- but fabrics are at home at least. Tonight's the night!

// Pippivogel

5 comments:

Lotten said...

Såå fint du har fixat! Rosetten är ju jättefin... förstår att Elise vill ha en sådan ;-)
Marimekko-kudden i sängen - är det en ny färgställning? Jag tror inte att jag sett den förut.... Fin var den i vilket fall!

Kram Lotten

Petra / Popetotrora said...

Ser jättefint ut!! Det där med rosetten såg jag också i FAmily Living. Såå sött! :-)

fiaelia said...

hittade hit via någon länk och ville bara stanna till och säga att jag fastnade totalt. otroligt inspirerande att se allt fint du gör! sedan har jag en fundering. är det kuddtyger på den andra bilden eller har jag missuppfattat texten då? tycker jag känner igen plastisocktyger och blev nyfiken på om de fanns som metervara? ruttyget är också fantastiskt! tips på inköpsställen?

tack för besöket!

yanmaneee said...

retro jordans
kobe shoes
nike react
adidas ultra
goyard
timberland
air max 95
converse outlet
supreme outlet
nmd

Anonymous said...

supreme
fear of god essentials hoodie
golden goose outlet
yeezy shoes
hermes
jordan outlet
air jordan shoes
off white clothing
nike sb dunk low
jordan shoes